Omschrijving
Onze opdrachtgever over hun bedrijf en de afdeling:
Wij streven naar ‘meer voor nu en later’. Dat gaat niet alleen over meer geld. Het gaat ook over meer aandacht, service, inzicht en overzicht. Als allround pensioenuitvoerder nemen we pensioenfondsen en hun bestuurders graag werk uit handen. Zodat zij zich volledig kunnen concentreren op hun daadwerkelijke bestuurswerk. In het vertrouwen dat zaken als pensioenadministratie, bestuursondersteuning en vermogensbeheer bij ons in goede handen zijn.
Als betrokken pensioenspecialist weten we wat er speelt bij onze opdrachtgevers en hun deelnemers. We werken in onze compacte, informele organisatie goed samen langs korte lijnen tussen onze vakmensen en met onze opdrachtgevers. We zijn betrokken bij onze klanten en bij elkaar. Persoonlijk contact vinden we belangrijk. Digitaal in deze coronatijd en daarna weer via borrels, sportevenementen en bij de koffiehoek.
De afdeling pensioenservice
De afdeling Pensioenservice heeft vijf (klant)teams. Er werken nu 50 medewerkers en we zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van de pensioenregelingen van 11 pensioenfondsen. De belangrijkste verantwoordelijkheden zijn het up-to-date houden van de administratie en de communicatie daarover met de deelnemer. Daarnaast zorgen wij voor de persoonlijke voorlichting in 1 op 1 gesprekken en in presentaties. Steeds meer gaat nu via webinars en videogesprekken.
Continu verbeteren is belangrijk. Iedereen op de afdeling heeft de cursus Orange Belt, Green Belt of Black Belt LEAN gevolgd. Je werkt met enthousiaste collega’s, die teamgeest en een goede sfeer belangrijk vinden.
Werkzaamheden:
Je werk binnen het klantteam is veelzijdig. Je bent allround inzetbaar binnen alle onderdelen van de pensioenadministratie. Je staat deelnemers en anderen telefonisch en mondeling te woord (zowel 1 op 1 als in groepsverband). Je verzorgt de correspondentie met deelnemers. Dit alles doe je net zo gemakkelijk in het Nederlands als in het Engels. Ook handel je diverse soorten mutaties op pensioengebied af en heb je oog voor procesverbeteringen.
De belangrijkste werkzaamheden zijn:
• Voorlichting en communicatie: Het verzorgen van voorlichting en communicatie naar aanleiding van contact met een deelnemer. De deelnemers en pensioengerechtigden zijn hierdoor altijd juist, duidelijk en volledig geïnformeerd over hun pensioensituatie. Ook het geven van (online) presentaties aan groepen deelnemers en het bemensen van pensioenstands bij werkgevers hoort erbij.
• Vastleggen van mutaties: Het administratief vastleggen van de mutaties voor de deelnemers en pensioengerechtigden.
• Pensioenberekeningen: Het vaststellen van de rechten en uitkeringen van de deelnemers aan de pensioenregeling door handmatige berekeningen en/of geprogrammeerde toepassingen.
• Projecten: Het uitvoeren van gebruikers acceptatietesten en het proceseigenaarschap. Ook het meewerken in LEAN projecten kan onderdeel van je werk zijn.
Functie eisen
Jouw profiel:
• Je hebt een HBO werk- en denkniveau, aangevuld met het WFT vakdiploma Adviseur Vermogen. Je bent bereid om Adviseur Pensioenen te worden.
• Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in de pensioenbranche en vindt klantcontact leuk.
• Je omarmt onze kernwaarden betrokken, samenwerken, doortastend en het stapje extra.
• Je hebt een klantgerichte instelling. Je bezit goede sociale vaardigheden: zowel mondeling als schriftelijk. Initiatief nemen en kwaliteit geven zitten in je DNA.
• Je krijgt energie van het meewerken aan procesoptimalisatie. Je kent de LEAN methodiek en bent in bezit van minimaal een Orange Belt diploma.
• Je kan je goed uiten in de Nederlandse en Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk,
• Je bent gezellig.
Arbeidsvoorwaarden
✔ Reiskostenvergoeding 0,19 cent per kilometer of volledige OV-vergoeding (2e klasse)
✔ 8,33 % vakantiegeld
✔ Na 8 weken pensioenopbouw via StiPP
✔ Aantrekkelijke bonus voor het aanbrengen van nieuwe collega’s
✔ Ruimte voor ontspanning, bijvoorbeeld deelname aan onze borrels en teamuitjes